MIEGAS

Visais laikais miegas yra laikomas itin svarbiu ir būtinu dalyku. Vis dar sakome: „rytas – protingesnis už vakarą“. Miegas yra neatskiriama ir būtina kiekvieno žmogaus gyvenimo dalis. Miegodami stipriname sveikatą, atsipalaiduojame, atkuriame jėgas arba, priešingai, jaučiamės išsekę ar pavargę. Medicininė statistika rodo, kad 70 proc. akivaizdžių žmonėms kylančių problemų dėl stuburo priežastimi yra net tik sėslus gyvenimo būdas, bet ir netinkamo čiužinio pasirinkimas.

IŠMOKYKITE SAVO KŪNĄ TINKAMAI

UŽMIGTI:
Reguliarumas – stenkitės eiti miegoti ir keltis tuo pačiu metu; reguliarus režimas teigiamai veikia miego kokybę.
Aplinka – patalpos temperatūra neturėtų viršyti 18–20 °C, jame turėtų būti tylu ir tamsu. Nepamirškite prieš eidami miegoti kambarį išvėdinti bei pašalinti visus triukšmo šaltinius.
Lova – lovą naudokite tik miegui. Joje nevalgykite, nedirbkite ir nežiūrėkite televizoriaus. Iš esmės į lovą neikite tol, kol nenorite miego.
Stimuliuojančios medžiagos – vakare negerkite kavos, arbatos, energetinių gėrimų ir alkoholio. Prieš einant miegoti ar naktį taip pat nederėtų rūkyti.
Maistas – vakare nevalgykite sunkaus maisto. Nebereikėtų valgyti iki ėjimo miegoti likus 3 valandoms.

TINKAMO ČIUŽINIO PASIRINKIMAS:
Tinkamo čiužinio pasirinkimas visada yra asmeninis dalykas. Geras čiužinys turėtų apimti keletą
funkcijų – patogumą, higieniškumą ir stabilumą. Platus naudojamų medžiagų spektras leidžia rinktis iš įvairių čiužinių. Kaip pasirinkti? Prieš pirkdami apie viską pagalvokite, paieškokite informacijos internete ir peržiūrėkite
artimiausių parduotuvių pasiūlymus. Nepamirškite, kad kūnui priprasti prie naujo čiužinio greičiausiai prireiks kelių savaičių. Todėl gali būti, kad kol priprasite prie naujo čiužinio, jausite nugaros skausmą.

ČIUŽINIO PASIRINKIMUI ĮTAKOS TURINTYS VEIKSNIAI
Pagrindas po čiužiniu (lygiagrečių lentelių pagrindas) – lygiagrečių lentelių lovos pagrindas yra skirtas čiužinio savybėms sustiprinti ir pagerinti oro cirkuliaciją. Netinkamo pagrindo pasirinkimas gali sutrumpinti čiužinio
tarnavimo laiką, tačiau svarbiausia yra tai, kad dėl to jūsų kūnas gali būti netinkamai prilaikomas. Kokybišką lovos pagrindą turėtų sudaryti bent 28 lentelės, tarp kurių turėtų būti ne didesni kaip 4 cm tarpai.
• Žmogaus svoris – nepamirškite rinktis tinkamo pajėgumo čiužinį. Jei sveriate daugiau kaip 100 kg, nesirinkite mažesnį svorį išlaikančio čiužinio.
Čiužinio kietumas – gamintojai nenurodo kietumo ribų. Kietumą pasirinkite pagal savo padėtį miego metu. Atskirų kūno dalių atrėmimas į čiužinį priklauso nuo Jūsų padėties gulint. Pamėginkite pajusti, kokio kietumo Jūsų kūnui reikia. Kūno svoris tolygiai pasiskirto gulint aukštielninkai, o stuburui reikalinga tvirta atrama. Jei užmigsite gulėdami
ant šono, kūno svoris pasiskirstys netolygiai per visą čiužinio plotą. Vieta ties klubais, keliais ir pečiais čiužinį apkrauna daug labiau nei vieta ties šlaunimis ar pėdomis. Tokiu atveju geriau rinktis vidutinio kietumo ar minkštą čiužinį. Galiausiai, jei gulima kniūbsčioje padėtyje ir dažnai kaitaliojama padėtis, rekomenduojama rinktis
nedidelio kietumo čiužinį.
Čiužinio aukštis – galime tiesiog pasakyti – kuo aukštesnis čiužinys, tuo patogiau išsimiegosite. Ant 10 cm aukščio čiužinio jausite kiekvieną lentelę. Viso to nejausite, jei čiužinio aukštis sieks 18–20 cm.
• Investicija – čiužinį reikia keisti kas 8 – 10 metų. Žmogus per naktį netenka apie 1 g pleiskanų, išprakaituoja 100 – 300 ml prakaito ir visa tai patenka į čiužinį. Vidutinė kokybiško čiužinio kaina yra 260 EUR, o tai reiškia 0,07 EUR už naktį. Tai ne tiek jau daug, kai kalbama apie miego kokybę.